- Evoke 6061-GT – ~660 km zasięgu w mieście (410 mil) evokemotorcycles.com: bateria 29,8 kWh, 90 kW (120 KM), prędkość maksymalna 230 km/h (140 mph); ~$29,995.
- Energica Experia – ~420 km zasięgu w mieście (261 mil) store.robsdyno.com: bateria 22,5 kWh (19,6 kWh użyteczne); 85 Nm (101 KM); prędkość maksymalna 112 mph; cena początkowa ~$25,000.
- Energica EVA Ribelle – ~400 km zasięgu w mieście (249 mil) energicamotorcycles.co.uk: bateria 21,5 kWh; moment obrotowy 215 Nm (160 lb‑ft); prędkość maksymalna ~110–155 mph; od €26,690 (≈$32k).
- Verge TS Ultra – do 233 mil (375 km) maksymalnie vergemotorcycles.com: bateria 21,8 kWh; moment obrotowy silnika w piaście 1200 Nm; 0–60 mph ≈2,5s; szybkie ładowanie (25 kW CCS do 80% w ~25 min); dostępny już w Europie (USA koniec 2025 vergemotorcycles.com).
- Damon HyperSport – ~200 mil zasięgu mieszane damon.com: regulowana ergonomia sport/miasto „SHIFT”; bateria 22 kWh+; silnik 150+ kW (200 KM); prędkość maksymalna 200 mph damon.com; wersja premium (~$45k+ za Premier).
- Lightning Strike Carbon – zasięg 150–200 mil visordown.com: 20 kWh; 180 lb‑ft; 90–120 KM; prędkość maksymalna 150 mph visordown.com; 0–100% DC w ~1 godz.; $19,998 edycja carbon visordown.com.
- Arc Vector – deklarowany zasięg 436 km (271 mil) bennetts.co.uk (rzeczywisty ~200 mil): 16,8 kWh; 117 KM; 173 Nm; prędkość maksymalna 200 km/h (124 mph); 0–90% ≈40 min; ~$128 tys. (≈£90 tys.) bennetts.co.uk.
- Zero DSR/X – zasięg w mieście 179 mil zeromotorcycles.com: 17,3 kWh; ~80 KM; 169 lb‑ft; 112 mph; 0–100% w ~1,1 h; $22 995 zeromotorcycles.com.
- Zero SR/S – 171 mil w mieście zeromotorcycles.com: 17,3 kWh; 111 KM; 140 lb‑ft; 124 mph; 0–100% ~1,1 h; $20 995 zeromotorcycles.com.
- LiveWire One – 146 mil w mieście bikernet.com: ≈15,5 kWh; 105 KM; 115 mph; 0–100% ~60 min (DC); $21 999 bikernet.com.
Każdy z powyższych modeli jest przystosowany do jazdy po autostradzie, dopuszczony do ruchu drogowego i sprzedawany w USA i/lub Europie (dostępność podano poniżej).
1. Evoke 6061-GT – 660 km w mieście (~410 mil) / 497 km w cyklu mieszanym
Evoke 6061-GT deklaruje najdłuższy praktyczny zasięg w segmencie. Jego akumulator 29,8 kWh (największy w branży) zapewnia ~660 km zasięgu w mieście (około 410 mil) i ~331 km na autostradzie evokemotorcycles.com. W cyklu mieszanym Evoke podaje ~497 km. Doładowanie do 80% w ~30 minut na ładowarce DC (90 kW) lub ~90 min na AC evokemotorcycles.com. Osiągi są dynamiczne (120 KM, 200 Nm momentu; prędkość maksymalna 230 km/h). W cenie $29 995 USD jest tańszy od wielu drogich motocykli o podobnym zasięgu evokemotorcycles.com. Model 6061-GT jest sprzedawany na całym świecie – Evoke podaje dealerów w USA i Europie. Uwaga eksperta: CEO Evoke podkreśla, że 6061-GT to „motocykl dalekiego zasięgu”, możliwy dzięki ogromnemu akumulatorowi 30 kWh evokemotorcycles.com.
2. Energica Experia – 420 km w mieście (261 mil) / 246 km w cyklu mieszanym
Włoska Energica Experia to nowy „Green Tourer” stworzony z myślą o zasięgu. Jej akumulator 22,5 kWh zapewnia do 420 km (261 mil) zasięgu w mieście store.robsdyno.com i około 246 km (153 mil) zasięgu mieszanego store.robsdyno.com. Szybkie ładowanie DC (24 kW CCS) uzupełnia 0–80% w około 40 min store.robsdyno.com. Przy mocy 75 kW (101 KM) i momencie obrotowym 115 Nm, Experia osiąga 180 km/h (112 mph) i 0–60 w 3,5 s store.robsdyno.com. Energica reklamuje ją jako „motocykl elektryczny o najdłuższym zasięgu” store.robsdyno.com. Cena zaczyna się od około 25 000 USD w USA (edycja premierowa) i około 28 975 € w UE store.robsdyno.com. Dealerzy są obecni w całej Europie i Ameryce Północnej. Użytkownicy chwalą jej turystyczny charakter, choć niektórzy zauważają, że rzeczywisty zasięg autostradowy (przy 112 mph) będzie niższy niż deklarowane 261 mil w mieście.
3. Energica EVA Ribelle – 400 km w mieście (249 mil)
Energica EVA Ribelle to sportowy turystyk typu naked, który korzysta z wysokopojemnościowego akumulatora 21,5 kWh firmy Energica. Energica podaje do 400 km (249 mil) zasięgu w mieście energicamotorcycles.co.uk (ten sam akumulator co w Ego+) oraz potężny moment obrotowy 215 Nm. Prędkość maksymalna jest ograniczona (≈155 mph, ze względu na przełożenie), ale przyspieszenie dorównuje modelowi Ego. Obsługiwane jest szybkie ładowanie DC (EVA zyskuje >5 mil zasięgu na minutę ładowania DC energicamotorcycles.co.uk). Cena to około 26 690 £ (~32 tys. USD) w Wielkiej Brytanii energicamotorcycles.co.uk. Dostępna już w Europie i USA. Komentarz eksperta: Energica chwali Ribelle jako „jedyny elektryczny motocykl naked z szybkim ładowaniem DC” oraz „motocykl elektryczny o najdłuższym zasięgu na świecie” energicamotorcycles.co.uk – co odzwierciedla jej wiodący w klasie wynik 400 km.
4. Verge TS Ultra – 375 km (233 mil)
Nowość, Verge TS Ultra to futurystyczny motocykl z bezpiastowym kołem i deklarowanym maksymalnym zasięgiem 375 km (233 mil)vergemotorcycles.com. Wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 21,8 kWh (TS Pro ma 20,2 kWh) vergemotorcycles.com. Verge podaje ładowanie 0–80% w 25 min na CCS (25 kW). Zintegrowany silnik w obręczy generuje 1200 Nm momentu obrotowego i zapewnia piorunujące osiągi (0–60 mph w ok. 2,5 s vergemotorcycles.com). Maksymalny zasięg osiągany jest w trybie „Range Mode” przy niższej prędkości – przy prędkościach autostradowych należy spodziewać się mniejszego zasięgu. Cena to podobno około 40 tys. dolarów wzwyż. Verge dostarcza już do kilku krajów UE; dostawy do USA planowane są na koniec 2025 roku vergemotorcycles.com. W recenzjach rzeczywisty zasięg TS Ultra (przy 55 mph) jest zbliżony do deklarowanego maksimum vergemotorcycles.com, co czyni go jednym z najlepszych motocykli długodystansowych w praktyce.
5. Damon HyperSport – 322 km (200 mil)
Kanadyjski Damon HyperSport przoduje pod względem technologii. Dzięki aerodynamicznej ramie SHIFT™ Damon deklaruje ponad 200 mil (≈322 km) zasięgu mieszanymdamon.com. Wykorzystuje akumulator o pojemności ok. 20–22 kWh (szczegóły nieujawnione) i moc szczytową 200 KM damon.com. Prędkość maksymalna to 200 mph (odblokowana na torze) damon.com. Motocykl zmienia ergonomię po naciśnięciu przycisku (pozycja sportowa vs miejska). Wbudowane jest ładowanie DC (35 kW); Damon podaje, że można odzyskać 132 mile zasięgu w 30 min damon.com. Cena jest z wyższej półki: od około 45 000 dolarów (Premier), ale dostępne są opcje subskrypcji. Sprzedawany w Ameryce Północnej; dostępność w Europie niepewna (firma wspomina o potencjalnych planach na UE). Uwaga eksperta: CEO Damona, Mark Linsdell, podkreśla wersje HS/SE z mocą 200 KM i prędkością 200 mph oraz „ponad 200 mil” zasięgu damon.com, co czyni HyperSport potęgą technologiczną. Wczesne opinie użytkowników potwierdzają osiąganie ok. 200 mil w mieszanym trybie jazdy, choć do uzyskania takich wyników potrzebna jest masywna owiewka.
6. Lightning Strike Carbon – 241 km (150–200 mil)
Lightning Strike to nowy motocykl uliczny od Lightning Motorcycles (USA). Wersja Carbon z wyższej półki ma baterię 20 kWh visordown.com i deklarowany zasięg 150–200 milvisordown.com (miasto vs autostrada). Osiąga moc 120 KM i moment obrotowy 180 lb‑ft visordown.com, z maksymalną prędkością 150 mph visordown.com (wersja standardowa ok. 135 mph). Wbudowana ładowarka AC 6,6 kW oraz opcjonalna ładowarka DC CCS 35 kW pozwalają naładować od 0 do 80% w ok. 20–35 minut visordown.com. Pakiet Carbon (włókno węglowe, Ohlins, Brembo) kosztuje 19 998 USD visordown.com. Dostępne są także wersje ze średnim zasięgiem 15 kWh (105–150 mil) oraz podstawowa 10 kWh (70–100 mil) visordown.com. Lightning sprzedaje głównie w USA, ale importowane egzemplarze pojawiły się w Europie. Komentarz eksperta: Visordown zauważa, że projekt tunelu aerodynamicznego Lightning sprawia, że Strike jest „najbardziej aerodynamicznym motocyklem elektrycznym” visordown.com, co pomaga w zwiększeniu zasięgu. Użytkownicy w rzeczywistych warunkach podają, że Strike Carbon 20 kWh realnie osiąga ok. 150–180 mil nawet przy prędkościach autostradowych (200 mil to zawyżony szacunek, bliższy tylko jeździe miejskiej).
7. Arc Vector – 436 km (271 mil) (deklarowane)
Ręcznie składany brytyjski Arc Vector to luksusowy superbike. Deklaruje zasięg 436 km (271 mi)bennetts.co.uk, ale testerzy obserwują około 320 km (200 mi) przy mieszanej jeździe bennetts.co.uk. Pakiet 16,8 kWh bennetts.co.uk i unikalny układ kierowniczy z piastą dają mu masę własną 240 kg (24 kg). Jego silnik generuje 117 KM i 173 Nm bennetts.co.uk; prędkość maksymalna to około 200 km/h. Szybkie ładowanie DC osiąga 90% w około 40 minut bennetts.co.uk. Cena jest ekstremalna (około 90 000 funtów za model AE bennetts.co.uk). Vector sprzedawany jest w Wielkiej Brytanii/UE na specjalne zamówienie (wyprodukowano kilkadziesiąt sztuk). Uwaga praktyczna: Magazyn Bennetts uznał deklarowany zasięg 436 km za optymistyczny – realistyczny zasięg autostradowy to tylko około 193 km (120 mi) bennetts.co.uk, ale to wciąż plasuje go wśród motocykli elektrycznych o dużym zasięgu.8. Zero DSR/X – 288 km (179 mi)
Zero DSR/X dual-sport to topowy motocykl dojazdowy/turystyczny. Jego bateria Z-Force 17,3 kWh zapewnia 179 mi zasięgu w mieście zeromotorcycles.com (108 mi na autostradzie). Ma około 80 KM i 169 lb-ft momentu obrotowego (0–60 w ≈3,3 s). Prędkość maksymalna to 112 mph zeromotorcycles.com. Ładowanie AC (~6 kW) do 95% trwa około 1,1 h zeromotorcycles.com, lub jeszcze szybciej z opcjonalną ładowarką 6 kW. Cena katalogowa to 22 995 USD zeromotorcycles.com (przed ulgami podatkowymi); za „Power Tank” zwiększający zasięg trzeba dopłacić około 3 200 USD. Zero, dostępny globalnie, podaje, że rzeczywiste mieszane użytkowanie daje około 100–150 mi w zależności od prędkości. Właściciele chwalą DSR/X za połączenie przyzwoitego zasięgu autostradowego z terenową wszechstronnością.
9. Zero SR/S – 275 km (171 mi)
W pełni obudowany sportowo-turystyczny Zero SR/S dzieli akumulator 17,3 kWh zeromotorcycles.com. Zasięg w mieście to 171 milzeromotorcycles.com (116 mil na autostradzie). Osiąga 111 KM i 140 lb-ft zeromotorcycles.com, 0–60 mph w ok. 3,3 s, 0–124 mph. Ładowanie takie samo: 1,1 h do 95% na AC; opcjonalna ładowarka 6 kW. Cena katalogowa to $20,995 zeromotorcycles.com, nieco wyższa niż w przypadku nagiego SR/F. Użytkownicy zauważają, że SR/S faktycznie może osiągnąć deklarowane 171 mil wg EPA w mieście przy oszczędnej jeździe, co czyni go jednym z najlepszych sportowych e-motocykli o dużym zasięgu.
10. Harley-Davidson LiveWire One – 235 km (146 mil)
Przemianowany LiveWire One (dawniej Harley LiveWire) to punkt odniesienia. Oferuje 146 mil (235 km) zasięgu w mieściebikernet.com (na autostradzie 70 mph ok. 70 mil bikernet.com). Akumulator ok. 15,5 kWh zasila układ napędowy 105 KM, 115 mph. Publiczna ładowarka DC 77 kW ładuje 0–100% w ok. 60 min bikernet.com. Cena wyjściowa to $21,999 (przed dopłatami) bikernet.com. Sprzedawany w USA i Europie (sprzedaż międzynarodowa od 2022 bikernet.com), zasięg LiveWire jest niższy niż u nowszych konkurentów, ale pozostaje dobrze ocenianym modelem. CEO H‑D Jochen Zeitz podkreślił, że 146 mil to niezmieniony wynik względem oryginalnego LiveWire bikernet.com. W praktyce właściciele uzyskują ok. 120–130 mil rzeczywistego zasięgu mieszanego, co wystarcza do jazdy miejskiej/krótkich wycieczek.
Podsumowanie: Evoke 6061-GT zdecydowanie prowadzi na papierze (zasięg miejski 410 mil evokemotorcycles.com), następnie nowe modele Energica (261–249 mil) store.robsdyno.com, energicamotorcycles.co.uk. Verge TS Ultra (~233 mil) vergemotorcycles.com i Damon HyperSport (~200 mil) damon.com przesuwają granice wydajności i zasięgu. Zero DSR/X i SR/S osiągają ~170–179 mil, podczas gdy Harley LiveWire One pozostaje na poziomie około 146 mil bikernet.com. (Rzeczywiste prędkości autostradowe obniżą te wartości; np. deklarowane 271 mil Arc Vector daje ~120 mil przy 200 km/h bennetts.co.uk.) Każdy z powyższych modeli jest dopuszczony do ruchu drogowego i dostępny w sprzedaży obecnie lub wkrótce; linki i dane techniczne pochodzą od producentów oraz z testów ekspertów. Te dziesięć najlepszych motocykli pokazuje, jak daleko zaszły e-motocykle w łączeniu zasięgu i mocy evokemotorcycles.com, damon.com.
Źródła: Specyfikacje producenta i branżowe evokemotorcycles.com, store.robsdyno.com, energicamotorcycles.co.uk, vergemotorcycles.com, damon.com, visordown.com, bennetts.co.uk, zeromotorcycles.com, bikernet.com.