Pojedynek zasięgu hulajnóg elektrycznych 2025: Poznaj długodystansowych tytanów, demony prędkości i mistrzów budżetu

11 września, 2025
Electric Scooter Range Showdown
Electric Scooter Range Showdown

Elektryczne hulajnogi zyskały ogromną popularność na całym świecie, a nowe modele co roku oferują coraz większy zasięg i osiągi. W rzeczywistości „oszałamiająca liczba” nowych modeli e-hulajnóg pojawia się każdego roku wired.com, co sprawia, że wybór odpowiedniego pojazdu jest wyzwaniem. Jeden parametr wyróżnia się dla użytkowników: zasięg na jednym ładowaniu. Jak daleko można przejechać na jednej baterii? Najlepsze hulajnogi obecnie mogą pokonać 40–60 mil na jednym ładowaniu, co stanowi dwukrotność tego, co było standardem jeszcze kilka lat temu. Tymczasem ceny wahają się od kilkuset dolarów za podstawowe modele miejskie do kilku tysięcy za wyczynowe „hiperhulajnogi”. W tym raporcie porównamy wszystkie główne klasy hulajnóg elektrycznych – od codziennych modeli miejskich po szybkie terenowe bestie – z głównym naciskiem na ich zasięg. Przeanalizujemy także maksymalną prędkość, wagę, cenę, czas ładowania i mobilność każdego z nich, abyś mógł znaleźć idealny model. (Uwaga: jedna z hulajnóg o ultradługim zasięgu ma baterię niemal 3× większą niż Segway Max! electricscooterguide.com)

Zanim przejdziemy dalej, pamiętaj, że deklarowane przez producentów zasięgi są często zawyżone; rzeczywisty zasięg zależy od prędkości jazdy, wagi użytkownika, terenu i pogody. Dla rzetelności podajemy zarówno testowane, jak i deklarowane zasięgi, jeśli są dostępne. Teraz przyjrzyjmy się najlepszym hulajnogom elektrycznym 2025 roku w poszczególnych kategoriach, od mistrzów dojazdów po demonów prędkości, i sprawdźmy, które naprawdę pokonują najdłuższy dystans.

Hulajnogi miejskie i dojazdowe (codzienne modele uniwersalne)

Hulajnogi dojazdowe to wszechstronne pojazdy codzienne – zaprojektowane tak, by łączyć prędkość, zasięg i mobilność w warunkach miejskich. Zwykle osiągają prędkość około 15–25 mph i oferują zasięg wystarczający na codzienne sprawy lub dojazdy do pracy (zazwyczaj 15–30 mil na jednym ładowaniu). Kluczowe są komfort i niezawodność, a takie elementy jak zawieszenie i opony pneumatyczne stają się standardem. Oto niektóre z najlepszych modeli dojazdowych 2025 roku:

  • Segway Ninebot Max G2 / G3Zasięg: ~40 mil (producent) lub ~16–19 mil w szybszych trybach caranddriver.com, wired.com. Maksymalna prędkość: 21 mph (do ~28 mph po odblokowaniu) caranddriver.com, wired.com. Waga: ~54 funty caranddriver.com, wired.com. Cena: ~$1,000–$1,200. Czas ładowania: ~3,5 godziny do pełna wired.com (wyróżniająca się funkcja szybkiego ładowania). Seria Max zdobyła reputację jako doskonały uniwersalny wybór„świetny komfort, moc i żywotność baterii” z zawieszeniem, które wygładza nierówne drogi caranddriver.com. Użytkownicy chwalą jej intuicyjne sterowanie i trwałość. Dzięki wbudowanym światłom i kierunkowskazom oraz wodoodporności IPX6, Max G3 to najlepszy wybór dla dojeżdżających na dłuższe trasy wired.com. Recenzent zauważył, że dodatkowa moc i zasięg sprawiają, że jest „niezawodny na dłuższe dojazdy”, a 3,5-godzinne ładowanie eliminuje obawy o zasięg przy codziennym użytkowaniu wired.com.
  • Xiaomi Electric Scooter 4 UltraZasięg: ~43 mile (70 km) na pełnym ładowaniu scooter.guide. Maksymalna prędkość: 15,5 mph (25 km/h, ograniczenie UE) scooter.guide. Waga: ~55 funtów (szacunkowo; jest nieco cięższa niż wcześniejsze modele Xiaomi scooter.guide). Cena: ~$900 (€899). Czas ładowania: ~6,5 godziny scooter.guide. Ten nowy flagowiec od Xiaomi posiada baterię 561 Wh i podwójne zawieszenie, w końcu rozwiązując problem braku zawieszenia w wcześniejszej serii M365 scooter.guide. Model 4 Ultra oferuje „zasięg 70 km” idealny na dłuższe przejażdżki po mieście scooter.guide, a także samouszczelniające się opony 10″ i solidne podwójne hamulce. To stylowy, a jednocześnie praktyczny pojazd do codziennych dojazdów o nowoczesnym designie, skierowany do osób, które chcą eleganckiego wyglądu bez rezygnacji z osiągów scooter.guide. (Dla porównania, standardowy Xiaomi Scooter 4 Pro jest mniej wydajny, z zasięgiem ~34 mile, więc Ultra naprawdę się wyróżnia scooter.guide.)
  • NIU KQi 300X (terenowy skuter miejski)Zasięg: ~60 km (producent) / ~26 km w teście wired.com. Prędkość maksymalna: 37 km/h wired.com (odblokowywana przez aplikację). Waga: 22 kg wired.com. Cena: ~999 USD. Czas ładowania: ~7 godzin. Chińska marka NIU (znana z inteligentnych e-skuterów) oferuje tutaj wszechstronny skuter, który poradzi sobie zarówno na miejskich ulicach, jak i na nierównościach. KQi 300X to ulepszona wersja popularnego KQi3 Pro, wyposażona w solidne 10,5-calowe opony bezdętkowe i podwójne hamulce tarczowe dla pewnego hamowania wired.com. Skuter łatwo się składa i ma solidną ładowność do 120 kg. Użytkownicy oceniają go jako „wszechstronne doświadczenie z jazdy, które dorównuje Apollo Go”, z doskonałym zawieszeniem pochłaniającym nierówności wired.com. W trybie domyślnym osiąga ok. 32 km/h, ale dzięki aplikacji NIU można odblokować do 37 km/h i większy moment obrotowy na podjazdy wired.com. Kierunkowskazy i łączność ze smartfonem dopełniają bardzo praktyczny pakiet dla dojazdów. (NIU oferuje także modele regionalne, takie jak serie KQi2 i KQi3 w Europie/USA, ale 300X to ich najnowszy model o wysokich parametrach na całym świecie.)
  • Apollo City (2024)Zasięg: ~30 mil (w rzeczywistości) eridehero.com. Prędkość maksymalna: ~32 mph eridehero.com. Waga: 65 funtów eridehero.com. Cena: ~$1,099. Czas ładowania: ~6 godzin. Zbudowana przez kanadyjską firmę Apollo, nowa City to premium hulajnoga miejska skupiająca się na komforcie i inteligentnych funkcjach. Posiada dwa silniki 500W (łącznie 1000W) zapewniające dynamiczne przyspieszenie, a jej pełne zawieszenie jest chwalone jako „najpłynniejsza jazda w tym przedziale cenowym” eridehero.com. W testach osiągnęła 0–15 mph w zaledwie 2,3 s i pochłaniała nierówności nawet przy prędkości ponad 30 mph eridehero.com. Apollo City posiada także samonaprawiające się opony, konstrukcję odporną na warunki atmosferyczne IP66 oraz hamulce bębnowe + rekuperacyjne o niskich wymaganiach serwisowych eridehero.com. Minusem jest waga – 65 funtów to sporo do noszenia – oraz cena z wyższej półki dla dojazdów do pracy. Jeśli jednak priorytetem jest luksusowo wygodna jazda zamiast mobilności, Apollo City zapewnia doświadczenie z najwyższej półki poniżej $1,200 eridehero.com.
  • EMOVE Cruiser (2024 V2)Zasięg: 62 mile (deklarowane) / ~40 mil przetestowane electricscooterguide.com. Prędkość maksymalna: ~33 mph electricscooterguide.com. Waga: 78 lbs electricscooterguide.com. Cena: ~$1,499. Czas ładowania: 9–12 godzin electricscooterguide.com. EMOVE Cruiser od lat jest legendą wśród długodystansowych hulajnóg dojazdowych, a najnowszy model V2 podnosi poprzeczkę dzięki większej baterii (1560 Wh) i nawet dodanemu zawieszeniu electricscooterguide.com. Recenzenci stwierdzili, że „zasięg jest szalony” – przy ~40 milach w rzeczywistości, wytrzymuje znacznie dłużej niż prawie każda inna hulajnoga z jednym silnikiem electricscooterguide.com. (W rzeczywistości od 2019 roku Cruiser to jedyny model z jednym silnikiem, który konsekwentnie przekracza 40 mil w testach electricscooterguide.com.) Osiąga to dzięki baterii o dużej pojemności 52V (prawie większej niż w Max G2) i wydajnemu sterownikowi sinusoidalnemu electricscooterguide.com. Wady: jest bardzo ciężki i niełatwy do przenoszenia, więc najlepiej sprawdzi się dla osób, które mogą wprowadzić go do garażu lub windy, a nie nosić po schodach electricscooterguide.com. Jeśli musisz pokonywać bardzo długie codzienne dystanse, EMOVE Cruiser to niekwestionowany król zasięgu w klasie dojazdowej (tylko nie licz, że będzie przyjemny do podnoszenia!).

Tabela porównawcza hulajnóg dojazdowych: Kluczowe parametry popularnych hulajnóg dojazdowych podsumowano poniżej dla łatwego porównania:

Model (klasa)Zasięg (mile)†Prędkość maks. (mph)Waga (lbs)Cena (USD)Czas ładowania
Segway Ninebot Max G3 (dojazdowa)~40 (max) caranddriver.com, wired.com
~19 (przetestowane) wired.com
21 (tryb sportowy) caranddriver.com
28 (odblokowane) wired.com
54 caranddriver.com~1 200 $~3,5–5,5 h szybkie ładowanie wired.com, caranddriver.com
Xiaomi 4 Ultra (miejski)~43 (deklarowane) scooter.guide15,5 (limit UE) scooter.guide~55 (szacowane)~950 $~6,5 h scooter.guide
NIU KQi 300X (miejski/terenowy)37 (deklarowane) wired.com
16 (przetestowane) wired.com
23 (odblokowane) wired.com49 wired.com~999 $~7 h
Apollo City (2024) (miejski)~30 (przetestowane) eridehero.com32 (podwójny silnik) eridehero.com65 eridehero.com1 099 $~6–7 h
EMOVE Cruiser V2 (długodystansowy)62 (deklarowane)electricscooterguide.com
40,8 (przetestowane) electricscooterguide.com
33 electricscooterguide.com78 electricscooterguide.com$1,4999–12 h electricscooterguide.com

<small> Podane zasięgi pochodzą od producentów, chyba że zaznaczono inaczej. Rzeczywisty zasięg będzie się różnić; przetestowane wartości podano tam, gdzie są dostępne, aby wskazać faktyczną wydajność.</small>

Jak widać, hulajnogi miejskie w 2025 roku zazwyczaj oferują zasięg 20–40 mil, co w zupełności wystarcza większości miejskich użytkowników. Jeden z testerów zauważył, że nawet zasięg około 22 mil był „więcej niż wystarczający na mój przeciętny dojazd do pracy lub codzienne sprawunki” techgearlab.com. Jeśli Twój codzienny dystans w obie strony to np. 10–15 mil, każda z powyższych hulajnóg sprawdzi się bez problemu. Segway Max G3 i NIU 300X wyróżniają się równowagą między zasięgiem a wagą (obie ważą około 50 funtów, nadal dość łatwe do przenoszenia w razie potrzeby). Dla tych, którzy potrzebują maksymalnego zasięgu, ciężka EMOVE Cruiser zapewnia naprawdę maratońskie dystanse, podczas gdy Xiaomi i NIU oferują solidny zasięg w lżejszej, bardziej przystępnej cenowo wersji. A jeśli liczy się szybkie ładowanie podczas przerwy na lunch, pełne naładowanie Segwaya w około 3,5 godziny to prawdziwy przełom wired.com.

Hulajnogi o wysokich osiągach i terenowe (Demony prędkości)

Następne w kolejce: hulajnogi o wysokich osiągach, czasem nazywane „hiperhulajnogami”. Te maszyny stawiają na prędkość, moc i ekstremalny zasięg – często kosztem wagi i ceny. Wiele z nich to dwusilnikowe bestie, które mogą przekraczać 40–60 mph i bez problemu pokonywać strome wzgórza lub terenowe szlaki. Wyposażone są w solidne zawieszenie, ogromne baterie i komponenty premium (hamulce hydrauliczne, amortyzatory skrętu itp.). Tutaj przedstawiamy najlepsze modele 2025 roku, w tym te stworzone do terenowych przygód:

  • Segway SuperScooter GT2Zasięg: ~26 mil (przetestowane) caranddriver.com (ponad 55 mil w trybie Eco, według Segwaya). Prędkość maksymalna: 41 mph (przetestowane) caranddriver.com. Waga: 117 funtów caranddriver.com. Cena: ~2 500 USD (model wycofany, zastąpiony przez GT3). GT2 to wejście Segwaya do klasy superskuterów i jest to prawdziwa bestia. Podczas testów osiągnął 41 mph i przyspieszył od 0 do 30 mph w zaledwie 3,9 sekundy caranddriver.com – osiągi porównywalne z niektórymi samochodami! Dzięki dwóm silnikom 1500W i podwójnemu zawieszeniu oferuje „płynne… imponujące prowadzenie” nawet na nierównym terenie caranddriver.com. Duża bateria GT2 o pojemności 1512 Wh (z dwoma ładowarkami) zapewnia około 25–40 mil zasięgu przy agresywnej jeździe caranddriver.com. Użytkownicy chwalili jego stabilność i zaawansowane funkcje (kontrola trakcji, różne tryby jazdy), nazywając go „crème de la crème hulajnóg elektrycznych” dla tych, którzy poradzą sobie z wagą i ceną caranddriver.com. Zatrzymał się nawet z prędkości 10 mph na dystansie zaledwie 6 stóp dzięki podwójnym hamulcom hydraulicznym caranddriver.com. Krótko mówiąc, seria GT2/GT3 wnosi legendarną jakość wykonania Segwaya do pojazdu o wysokich osiągach, który sprawdzi się zarówno na torze wyścigowym, jak i na ulicach miasta.
  • NAMI Burn-e 2 MaxZasięg: ~60 mil (przetestowane) eridehero.com. Prędkość maksymalna: ~60 mph eridehero.com. Waga: 103 lbs eridehero.com. Cena: ~$3,999. NAMI Burn-e (często nazywany „Viper”) szybko zdobył reputację jako jeden z najszybszych i o największym zasięgu skuterów, jakie można kupić za pieniądze. Dzięki podwójnym silnikom osiągającym szczytowo 8400W, użytkownicy osiągali ~60 mph na tej bestii eridehero.com. Jego ogromna bateria 72V (2520 Wh) zapewniła 59,8 mil w testach zasięgu w rzeczywistych warunkach eridehero.com, czyniąc go „mistrzem najdłuższego zasięgu” wśród hiperskuterów. Pomimo osiągów, Burn-e 2 Max jest również zbudowany z myślą o komforcie – posiada regulowane zawieszenie hydrauliczne, ładowność 330 lbs i solidną ramę rurową. Recenzenci chwalą jego precyzję manetki gazu i jakość jazdy za stabilność przy dużych prędkościach. W zasadzie NAMI Burn-e to flagowy model bez kompromisów dla ekstremalnych entuzjastów: bardzo szybki, bardzo daleki, ale też bardzo drogi.
  • Kaabo Wolf King GTRZasięg: ~48 mil (przetestowane) eridehero.com. Prędkość maksymalna: ~66 mph (deklarowana) eridehero.com. Waga: 137 lbs eridehero.com. Cena: ~$3,599. Jeśli priorytetem są możliwości terenowe, seria Wolf od Kaabo jest legendarna. Nowy Wolf King GTR to ewolucja linii Wolf Warrior/King, oferująca ogromne podwójne silniki (do 72V) i motocyklowe podwójne zawieszenie. Przez testerów nazywany jest „najlepszym terenowym hiperskuterem” eridehero.com. Dzięki agresywnym oponom z bieżnikiem i szerokiej kierownicy, Wolf świetnie sprawdza się zarówno na leśnych ścieżkach, jak i miejskich ulicach. Przetestowany zasięg około 48 mil pozwala na dalekie wyprawy, choć jazda z prędkością ~60+ mph szybciej rozładuje baterię. Ważący 137 lbs skuter jest zbudowany jak czołg – zupełnie nieprzenośny, ale niezwykle wytrzymały. Użytkownicy często wspominają o jasnych podwójnych reflektorach i solidnej stabilności jako dużych zaletach podczas nocnych jazd i terenowych wypraw. Dla tych, którzy chcą „SUV-a wśród skuterów” z zawrotną prędkością, Wolf King GTR prowadzi stawkę poza utartymi szlakami eridehero.com.
  • Dualtron Thunder 2Zasięg: ~95 km (testowany) facebook.com / 171 km (deklarowany) escooternerds.com. Prędkość maksymalna: 93–100 km/h (testowana) facebook.com. Waga: ~48 kg. Cena: ~$4,299. Żadne zestawienie topowych modeli nie jest kompletne bez marki Dualtron od Minimotors – jednego z pionierów ekstremalnych hulajnóg elektrycznych. Thunder 2 to model z najwyższej półki z podwójnymi silnikami 2700W (10080W szczytowej mocy) i ogromną baterią 72V 40Ah madcharge.com. Użytkownicy osiągali ~93 km/h prosto z pudełka (a po odblokowaniu jest w stanie przekroczyć 100 km/h) facebook.com. Testy ESG wykazały około 95 km zasięgu w rzeczywistych warunkach facebook.com, co jest imponujące biorąc pod uwagę prędkość i moc. Thunder 2 waży około 47 kg i posiada regulowane gumowe zawieszenie, hamulce ABS, a nawet amortyzatory skrętu dla stabilności przy dużych prędkościach. To legendarna hulajnoga „hyper”, często opisywana jako przesada dla rekreacyjnych użytkowników, ale marzenie dla miłośników prędkości. (Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność – i często problemy z legalnością na drogach. W wielu regionach hulajnogi muszą być ograniczone do ~25–32 km/h, więc właściciele modeli Thunder lub Wolf często używają ich poza drogami publicznymi lub na terenach prywatnych.)
  • Przystępny cenowo szybki konkurent – Isinwheel GT2 – Nie wszystkie szybkie hulajnogi kosztują fortunę. Isinwheel GT2 (≈600$) to zaskakujący budżetowy zawodnik, który oferuje ponad 28 mil zasięgu i ok. 42 km/h prędkości maksymalnej w testach techgearlab.com. Jest ciężka (~25 kg) i mniej dopracowana (odsłonięte kable itp.), ale przewyższyła droższe modele na nierównych drogach dzięki ogromnym oponom 11,5″ i podwójnemu zawieszeniu techgearlab.com. Jeden z testerów skomentował: „Nie chciałbym jechać większością innych hulajnóg tak szybko… Jednak GT2 jest inna: ma ogromne opony 11,5 cala oraz przednie i tylne zawieszenie,” co sprawia, że jazda z dużą prędkością jest znacznie stabilniejsza i bardziej kontrolowana techgearlab.com. Z klasą szczelności IP54 i nawet dołączoną torbą na bagaż, GT2 udowadnia, że możesz poczuć smak terenowej prędkości w budżetowej wersji – choć w bardziej masywnej formie techgearlab.com. Ten model pokazuje, jak technologiczne postępy 2025 roku przenikają do niższych przedziałów cenowych: nie potrzebujesz 3 tys. dolarów, by mieć szybką hulajnogę o dużym zasięgu (choć poświęcisz trochę mobilności i wykończenia).

Tabela porównawcza modeli o wysokiej wydajności: Oto szybki przegląd topowych „ekstremalnych” hulajnóg wraz z kilkoma modelami ze średniej półki dla porównania:

Model (Kategoria)Zasięg (mi)Prędkość maksymalna (mph)Waga (lbs)Cena (USD)Cechy szczególne/Zastosowanie
Segway GT2 (Wydajność)~26 (testowane) caranddriver.com41 (testowane) caranddriver.com117 caranddriver.com$2,500Podwójne silniki, luksusowa konstrukcja, szybkie ładowanie (6 h) caranddriver.com; zdolny do jazdy po/on/off-road.
NAMI Burn-e 2 Max (Hyper)60 (testowane) eridehero.com~60 eridehero.com103 eridehero.com$3,999Najdłuższy zasięg w klasie, najwyższej klasy zawieszenie; ultra-premium.
Kaabo Wolf King GTR (Terenowy)48 (testowane) eridehero.com~60+ eridehero.com137 eridehero.com$3,599Terenowa bestia (podwójny mostek, terenowe opony), bardzo solidna konstrukcja.
Dualtron Thunder 2 (Hyper)59 (testowane) facebook.com~58 (testowane) facebook.com105 (szac.)$4,299Ikoniczna hulajnoga o wysokiej prędkości; bateria 72V dla 100+ mi maksymalnego zasięgu escooternerds.com (idealnie).
Apollo Go (Średnia klasa, podwójny napęd)~15 (testowane) wired.com28 (podwójny silnik) <a href=”https://www.wired.com/gallery/best-electric-scooters/#:~:text=Specs%20Top%20speed%3A%2028%20mph,range%3A%2020%20to%2030%20miles” tawired.com46 wired.com899$Najlżejszy z podwójnym silnikiem; świetna uniwersalna hulajnoga miejska wired.com
Isinwheel GT2 (Budżetowy terenowy)28 (przetestowane) techgearlab.com26 (przetestowane) techgearlab.com55 techgearlab.com570$Wybór cenowy: duże opony, zawieszenie; najwyższa prędkość za $ w teście techgearlab.com

Pomimo swoich niebotycznych parametrów, warto zauważyć, że te hiperskutery to produkty niszowe. Oferują ekscytujące osiągi – np. 0–48 km/h w mniej niż 4 sekundy (Segway GT2) caranddriver.com – ale nie nadają się do noszenia ani do swobodnego, codziennego użytkowania na ostatnim odcinku trasy. Większość waży ponad 45 kg i wymaga ostrożnej obsługi (oraz umiejętności kierowcy) przy dużych prędkościach. Zawsze noś odpowiednie wyposażenie ochronne; przy 65–95 km/h w zasadzie jedziesz lekkim motocyklem elektrycznym. Dla wielu użytkowników skuter z średniej półki z dwoma silnikami (np. Apollo Go lub Segway Max G3 w trybie Sport) „wyznacza złoty środek” – jest „nie najszybszy, nie o najdłuższym zasięgu, ale oferuje najlepszą kombinację parametrów” dla przyjemnych dojazdów do pracy wired.com. Ostatecznie wybierz model, który odpowiada zarówno Twoim potrzebom, jak i lokalnym przepisom (w większości miast maksymalna prędkość hulajnóg elektrycznych to ok. 25–32 km/h ze względów bezpieczeństwa).

Budżetowe i lekkie hulajnogi (propozycje na start)

Nie każdy potrzebuje zasięgu 65 km czy prędkości autostradowych. Na krótsze trasy, mniejszy budżet lub łatwiejsze przenoszenie, jest wiele przyjaznych cenowo i lekkich hulajnóg. Zazwyczaj oferują one mniejszy zasięg i prędkość w zamian za niższą cenę i większą mobilność, co czyni je świetnym wyborem dla studentów, początkujących użytkowników lub jako „ostatni odcinek” dojazdu do komunikacji miejskiej. Tutaj omawiamy kilka najlepszych modeli do ok. 2500 zł, a także ultraprzenośne propozycje:

  • Segway Ninebot Seria E2 (E2 Plus / E2 Pro)Zasięg: ~16–24 km. Maksymalna prędkość: 24 km/h caranddriver.com, wired.com. Waga: ~15–19 kg wired.com. Cena: ~$300–$450. Linia E2 Segwaya (Plus i Pro) oferuje niezawodne podstawy w niskiej cenie. E2 Plus został określony jako „tani i bardzo przenośny” caranddriver.com – idealny na krótkie przejazdy po kampusie lub szybkie sprawunki. W testach osiągnął około 16 km na jednym ładowaniu, więc nie nadaje się na długie trasy caranddriver.com. Model Pro ma nieco większą baterię (~40 km deklarowane, ~15–16 km przetestowane z cięższym użytkownikiem) wired.com. Oba modele mają maksymalną prędkość 24 km/h oraz integrację z aplikacją Segway na smartfony i solidną jakość wykonania. Trzeba jednak zrezygnować z zawieszenia (jazda jest twarda na pełnych oponach) i codziennie ładować, jeśli korzysta się z pełnego zasięgu. Jednak, jak przyznaje sam Segway, są to „hulajnogi dla początkujących” przeznaczone do krótkich tras – i w tym się sprawdzają, dzięki łatwemu składaniu i niskiej wadze. (Dodatkowo, seria E2 ma dzwonki i nawet kierunkowskazy dla bezpieczeństwa, co jest rzadkością w tej cenie wired.com.)
  • GoTrax G4Zasięg: ~22 mil (przetestowane)b techgearlab.com. Maksymalna prędkość: ~20 mph. Waga: 37 funtów techgearlab.com. Cena: ~$599 (często w promocji ~$500). Amerykańska firma GoTrax stała się wiodącą marką budżetową, a model G4 wyróżnia się jako świetny skuter dojazdowy poniżej $600. Może pochwalić się silnikiem 350W, który faktycznie osiągnął ~19,8 mph w testach techgearlab.com i zapewnił solidny 22-milowy efektywny zasięg techgearlab.com – wystarczająco dla większości dojazdów. W przeciwieństwie do wielu tanich hulajnóg, G4 używa dużych 10-calowych opon pneumatycznych, które „pomogły naszemu recenzentowi pewnie pokonywać pęknięcia i zagłębienia w nawierzchni” mimo braku zawieszenia techgearlab.com. Zawiera nawet udogodnienia takie jak tempomat i zintegrowana blokada kablowa. Przy ~37 funtach nadal jest łatwy do przenoszenia i łatwo się składa techgearlab.com. Główne kompromisy to dość podstawowy hamulec (tylny tarczowy + hamulec elektroniczny, wystarczające zatrzymanie na dystansie ~19 stóp) techgearlab.com oraz kierownica, która jest grubsza (mniej kompaktowa) niż u niektórych konkurentów. Ogólnie rzecz biorąc, GoTrax G4 jest chwalony jako „dobrze zbalansowany skuter dojazdowy… mocny, zabawny i niezawodny” w tej cenie techgearlab.com. W zasadzie oferuje osiągi klasy średniej w klasie budżetowej, czyniąc go doskonałym wyborem pod względem stosunku jakości do ceny techgearlab.com.
  • Hiboy S2 & S2 ProZasięg: ~17–25 mil (deklarowane) / ~10–17 mil rzeczywiste. Prędkość maksymalna: ~19 mph. Waga: ~35 lbs. Cena: ~$400–$500. Seria S2 od Hiboy to kolejny ulubieniec Amazona wśród osób szukających budżetowych rozwiązań. Standardowy S2 ma baterię 36V 7.5Ah (~17 mil maksymalnego zasięgu) hiboy.com i pełne opony 8,5″, podczas gdy S2 Pro/Max oferuje 11.6Ah (do 25 mil) hiboy.com, electricrideco.com i nieco większą ramę. W praktyce użytkownicy często uzyskują około 10–15 mil na jednym ładowaniu przy jeździe zbliżonej do maksymalnej prędkości gearstylemag.com. Rodzina S2 znana jest z płynnej prędkości maksymalnej 18–19 mph i posiada nawet tylne podwójne amortyzatory dla większego komfortu. Brakuje jej dopracowania Segwaya (brak wymogu blokady przez aplikację itp.), ale za około $100 mniej to uczciwy kompromis. Warto zauważyć: pełne opony oznaczają brak przebicia, ale twardszą jazdę – świetne przy niskich wymaganiach serwisowych, mniej przyjemne na wyboistych drogach. Hiboy oferuje system hamowania rekuperacyjnego + tylny hamulec tarczowy, a ogólnie te hulajnogi stały się wyznacznikiem opłacalności: często polecane jako pierwsza hulajnoga za przyzwoity zasięg i dynamikę w niskiej cenie.
  • Unagi Model One VoyagerZasięg: ~10–17 mil (rzeczywisty) caranddriver.com, wired.com. Maksymalna prędkość: 15 mph (20 mph po odblokowaniu) wired.com. Waga: 30 funtów wired.com. Cena: 55 USD/miesiąc wynajmu (≈1490 USD przy zakupie). Unagi Voyager to trochę szczególny przypadek: premium ultralekka hulajnoga, która jest obecnie oferowana głównie w modelu subskrypcyjnym. Waży zaledwie 30 funtów, to „elegancka hulajnoga”, którą niezwykle łatwo zabrać do pociągu lub wnieść po schodach wired.com. Jej dwa silniki 250W nie czynią jej szybką (15 mph standardowo), ale pomagają na wzniesieniach i można je odblokować programowo do ~20 mph. Podwójne baterie Voyagera zapewniły testerom około 10–12 mil zasięgu przy naprawdę intensywnym użytkowaniu wired.com, i do ~17 mil przy łagodniejszej jeździe caranddriver.com. Unagi postawiło na styl i wygodę: hulajnoga ma minimalistyczny, futurystyczny design i nawet głośny elektroniczny klakson. Jednak posiada pełne gumowe opony i brak zawieszenia, więc jazda po nierównym asfalcie jest nieprzyjemna caranddriver.com. Unikalną ofertą Unagi jest ich subskrypcja All-Access – za około 55 USD/miesiąc otrzymujesz Voyagera z dostawą i serwisem (w tym ubezpieczenie od kradzieży) caranddriver.com. To atrakcyjna, bezproblemowa opcja dla mieszkańców miast, którzy chcą lekkiego rozwiązania na ostatni odcinek podróży bez dużych kosztów początkowych. Pamiętaj jednak, że płacisz tu za design i wagę; czysta wydajność w przeliczeniu na dolara jest niższa niż np. w GoTrax G4.
Dla osób z ograniczonym budżetem najważniejsza informacja jest taka, że możesz oczekiwać zasięgu około 16–32 km i prędkości ~24–32 km/h od hulajnóg w przedziale cenowym 1200–2400 zł. Są one całkowicie wystarczające do szybkiego przemieszczania się po mieście przez kilka godzin. Czego nie dostaniesz, to komfortowa jazda lub wysoka prędkość: większość budżetowych modeli ma pełne opony i brak zawieszenia, przez co nierówności są bardziej odczuwalne. Mimo to marki takie jak GoTrax i NIU wprowadziły do tej klasy takie funkcje jak opony pneumatyczne, hamulce tarczowe, a nawet kierunkowskazy techgearlab.com, wired.com. Jeśli potrzebujesz czegoś bardzo przenośnego, celuj w modele ważące około 14 kg (Unagi, E-TWOW itp.), mając świadomość, że zasięg będzie ograniczony. Z drugiej strony, jeśli potrzebujesz po prostu taniego środka transportu do codziennych dojazdów i możesz ładować hulajnogę codziennie, coś takiego jak Segway E2 Pro lub Hiboy sprawdzi się dobrze za ułamek ceny hulajnóg premium.

Najnowsze osiągnięcia i trendy w 2025 roku

Rynek hulajnóg elektrycznych szybko się rozwija w 2025 roku, a istotne trendy i nowości kształtują dostępne opcje:

  • Zasięg i technologia baterii: Producenci stale przesuwają granice zasięgu. Modele dalekiego zasięgu, takie jak EMOVE Cruiser i NAMI Burn-e, pokazują, że 64–96 km na jednym ładowaniu jest możliwe electricscooterguide.com, eridehero.com. Pojemności baterii rosną (niektóre przekraczają już 1500 Wh), a ulepszone zarządzanie energią sprawia, że nawet hulajnogi ze średniej półki osiągają przyzwoity zasięg na mniejszych akumulatorach. Szybkie ładowanie to kolejny priorytet – najnowsze modele Segwaya wykorzystują ładowarki o większej mocy, skracając czas ładowania do 3–4 godzin wired.com, co jest ogromną zaletą dla dojeżdżających. Dodatkowo, systemy wymiennych baterii zaczynają się pojawiać: szczególnie Honda ogłosiła nową hulajnogę elektryczną (CUV e:) z dwoma wymiennymi akumulatorami, zapewniającymi łączny zasięg ok. 70 km, co ma wyeliminować przestoje dzięki możliwości wymiany baterii w trasie electrek.co. Ta technologia, popularna na azjatyckim rynku e-mopedów, może wkrótce pojawić się także w hulajnogach stojących.
  • Duzi gracze wchodzą na rynek: Poza tradycyjnymi producentami hulajnóg, duże firmy motoryzacyjne i technologiczne przyglądają się mikromobilności. Wejście Hondy na rynek elektrycznych jednośladów w Europie sygnalizuje, że główni producenci OEM dostrzegają potencjał electrek.co. Podobnie chiński gigant EV NIO i inni sugerowali wprowadzenie produktów e-hulajnóg. Może to oznaczać lepszą kontrolę jakości, szerszą dystrybucję i więcej innowacji w miarę wzrostu konkurencji. Globalnie rynek dynamicznie rośnie – rynek hulajnóg elektrycznych ma podwoić swoją wartość z ok. 70 miliardów dolarów w 2025 roku do ponad 140 miliardów dolarów do 2034 roku cognitivemarketresearch.com, co wskazuje na silny popyt konsumencki i ciągły wzrost.
  • Modele regionalne i regulacje: Różne regiony nadal mają odmienne przepisy, które wpływają na ofertę hulajnóg. W USA sprzedawane są mocne hulajnogi, ale użytkownicy muszą przestrzegać lokalnych ograniczeń prędkości (często 15–20 mph w miastach). W Europie obowiązują ograniczniki prędkości (25 km/h, czyli ok. 15,5 mph) w hulajnogach konsumenckich, dlatego modele takie jak Xiaomi 4 Ultra reklamują maksymalną prędkość 25 km/h scooter.guide. W Europie popularne są także wodoodporne konstrukcje ze względu na wilgotniejszy klimat (np. hulajnogi Pure Electric w Wielkiej Brytanii charakteryzują się wysoką odpornością na wodę, co sprawdza się podczas deszczowych dojazdów). W Azji, na rynkach takich jak Indie, rośnie popularność tanich elektrycznych jednośladów do mobilności miejskiej, choć często bardziej przypominają one motorowery niż hulajnogi. Marki takie jak NIU (Chiny) i Xiaomi stały się globalne, podczas gdy marki regionalne (np. Pure w Wielkiej Brytanii, E-TWOW w Europie) dostosowują się do lokalnych preferencji, takich jak wymienne baterie czy bardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa. Zawsze sprawdzaj lokalne przepisy – np. w Londynie i Nowym Jorku dozwolone są na drogach publicznych tylko zatwierdzone hulajnogi na wynajem od 2025 roku, choć przepisy ewoluują, by zalegalizować prywatne e-hulajnogi z ograniczeniami prędkości i mocy.
  • Bezpieczeństwo i funkcje: Branża odpowiada na obawy dotyczące bezpieczeństwa, wprowadzając lepsze funkcje. Coraz więcej hulajnóg jest wyposażonych w kierunkowskazy, światła hamowania i szersze podesty dla stabilności – funkcje te były kiedyś dostępne tylko w modelach z wyższej półki caranddriver.com, eridehero.com. Podwójne systemy hamowania (rekuperacyjne + hamulec fizyczny) są powszechne nawet w modelach ze średniej półki, zapewniając bardziej niezawodne zatrzymywanie się wired.com, techgearlab.com. Oświetlenie zostało ulepszone – pojawiły się ultrajasne reflektory, a nawet zintegrowane wyświetlacze pokazujące wskazówki nawigacyjne wired.com. Niektóre hulajnogi mają inteligentne funkcje, takie jak zamki NFC, śledzenie GPS i tryby jazdy dostosowywane przez aplikację (przykładami są Apollo i NIU z rozbudowanymi aplikacjami caranddriver.com, eridehero.com). Edukacja użytkowników to także trend – wiele marek i miast promuje używanie kasków i odpowiedzialną jazdę, ponieważ e-hulajnogi stają się powszechne.
  • Wpływ na środowisko i miasta: Miasta na całym świecie przyjmują e-hulajnogi jako ekologiczne rozwiązanie transportowe. Dzięki zerowej emisji podczas użytkowania wpisują się w cele klimatyczne. Widzimy coraz więcej infrastruktury dla rowerów oraz rozwój (lub ponowne uruchamianie po pandemii) programów współdzielenia hulajnóg w miastach od Paryża po Los Angeles. Z drugiej strony miasta wprowadzają surowsze regulacje, aby ograniczyć bałagan na chodnikach i poprawić bezpieczeństwo (ograniczniki prędkości, strefy spowolnienia z geofencingiem itp.). Mimo to ogólna perspektywa jest taka, że e-hulajnogi zostaną na stałe jako element miejskiej mobilności, zmniejszając zależność od samochodów na krótkich trasach – jak żartował WIRED, jazda hulajnogą jest „fajna i ważna”, jeśli zastępuje samochód spalinowy podczas szybkiego wypadu po zakupy wired.com.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy jesteś codziennym dojeżdżającym szukającym niezawodnego środka transportu, miłośnikiem adrenaliny polującym na najszybszą hulajnogę na rynku, czy oszczędnym studentem szukającym rozwiązania na ostatni odcinek podróży, rok 2025 oferuje hulajnogę elektryczną dla każdego. Rynek dojrzał, oferując szerokie spektrum: Długodystansowe tytany, takie jak EMOVE Cruiser V2, mogą przejechać ponad 40 mil bez wysiłku electricscooterguide.com, podczas gdy zgrabne hulajnogi miejskie, takie jak Segway Max G3 i NIU 300X, łączą przyzwoity zasięg z mobilnością i funkcjami technologicznymi wired.com. Jeśli prędkość to Twój priorytet, nowa generacja hiperskuterów (Dualtron, NAMI, Kaabo) zapewnia emocje na poziomie motocykla – trzeba jednak liczyć się z ceną i środkami ostrożności. Z drugiej strony, nigdy nie było łatwiej zacząć przygodę z e-hulajnogami tanio: nawet modele za 400 dolarów oferują dziś przyzwoity zasięg i niezawodność na krótkie miejskie trasy, co dowodzi, że mikromobilność staje się dostępna dla mas.

Eksperci branżowi podkreślają, by dopasować hulajnogę do własnych potrzeb. Zastanów się, jak daleko naprawdę musisz jeździć i z jaką prędkością – warto mieć zapas zasięgu, by nie pchać hulajnogi z rozładowaną baterią. Pamiętaj, że rzeczywisty zasięg jest często niższy niż maksymalny podany w specyfikacji, jeśli jeździsz szybko (jak zauważył jeden z recenzentów, „wyższe prędkości szybciej rozładują baterię” caranddriver.com). Weź też pod uwagę praktyczne aspekty: waga i mobilność mogą być równie ważne jak osiągi, jeśli musisz wnosić hulajnogę po schodach lub do autobusu. Dobra wiadomość jest taka, że producenci słuchają – modele na rok 2025 pokazują poprawę komfortu zawieszenia, funkcji bezpieczeństwa i wygody ładowania we wszystkich przedziałach cenowych.

Podsumowując, krajobraz hulajnóg elektrycznych w 2025 roku to imponująca innowacja i wybór. Zasięgi, które jeszcze kilka lat temu wydawały się nieosiągalne, dziś są rzeczywistością (możesz naprawdę przejechać ponad 50 mil na jednym ładowaniu eridehero.com), a nawet codzienni użytkownicy mają baterie wystarczająco pojemne na kilka dni typowej jazdy. Dzięki dalszemu rozwojowi technologii baterii, mądrzejszym regulacjom i rosnącej popularności, hulajnogi elektryczne mają szansę pozostać atrakcyjnym, ekologicznym sposobem przemieszczania się. Niezależnie więc, czy marzysz o najdłuższej trasie, czy najszybszym sprincie, gdzieś czeka na Ciebie hulajnoga gotowa do jazdy. Naładuj, załóż kask i szczęśliwej jazdy na hulajnodze!

Źródła: Główne dane techniczne i informacje o wydajności zostały zebrane ze stron internetowych producentów oraz niezależnych testów recenzenckich, w tym Car and Driver caranddriver.com, WIRED wired.comm, kompilacji testów eRideHero z 2025 roku eridehero.com, Electric Scooter Guide (Rider Guide) electricscooterguide.com, TechGearLab techgearlab.com oraz raportów informacyjnych Electrek electrek.co. Te źródła oraz cytaty ekspertów zostały wykorzystane, aby zapewnić dokładność i dostarczyć rzeczywistego kontekstu dla porównywanych modeli hulajnóg. Każda cytacja wskazuje dokładne linie źródłowe do weryfikacji. Udanej jazdy i mądrego wyboru hulajnogi! wired.com, electricscooterguide.com

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

Don't Miss

Voyager 1

Płonąca Granica: Voyager 1 Odsłania „Ścianę Ognia” na Skraju Naszego Układu Słonecznego

Statek kosmiczny Voyager 1 NASA oddalił się od Ziemi dalej
Power Your Home for Days on a Single Charge

Zasil swój dom przez kilka dni na jednym ładowaniu: Najtrwalsze domowe systemy magazynowania energii w 2025 roku

Wprowadzenie: Dlaczego długotrwałe magazynowanie energii w domu ma znaczenie Domowe