Krakowska Informacja Lokalna

Architektura zaprzyjaźnionych sobie z muzyką dusz definiuje emporę jako przestrzeń, gdzie harmonijne dźwięki stają się jednym z fundamentów tworzenia klimatu. Oczywiście, odnosi się to głównie do kościołów, gdzie empory często znajdują się nad wejściami lub kruchtami. Jednak Capella Cracoviensis zgłasza rewolucyjne podejście do tego tradycyjnego miejsca.

Zespół proponuje, aby odpowiedni do złotych bogactw empory zamienić ją w chór, na którym zasiądą wokaliści i instrumentalni muzycy. W ten sposób, dźwięki, pełne artystycznego oddania, będą napływać do słuchaczy. Cały cykl koncertów został zaprojektowany tak, aby oddać oryginalny kontekst muzyce sakralnej, która została pisana z myślą o wykonaniu w świątyniach.

Będziemy mieli możliwość przenieść się w czasie i na chwilę poczuć, jak te mistrzowskie utwory były odbierane wiele wieków temu, kiedy po raz pierwszy zalały kościelne nawy swoimi dźwiękami. W trakcie trzech czerwcowych koncertów, które odbędą się w barokowym kościele św. Anny, będziemy mieli okazję usłyszeć sonaty Heinricha Ignaza Franza Bibera, Johanna Heinricha Schmelzera i Arcangela Corellego, kantaty Johanna Sebastiana Bacha i Heinricha Schütza, Conductus funebris Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego czy Dixit Dominus George’a Friderica Handla.

Zapraszamy na muzyczną podróż, która pozwoli nam zatracić się w dźwiękach przeszłości i zrozumieć bogactwo kultury muzycznej sprzed wieków.

Artykuł Muzyka z empory: Zanurzenie w dźwiękach przeszłości pochodzi z serwisu Powiat Krakowski – Informacja Lokalna.

Źródło artykułu: Krakowska Informacja Lokalna