Odszkodowanie dla niesłusznie oskarżonych pracowników Poczty Brytyjskiej

Odszkodowanie dla niesłusznie oskarżonych pracowników Poczty Brytyjskiej

Pracownicy Poczty Brytyjskiej, którzy zostali niesłusznie skazani za kradzieże i fałszerstwa księgowe, otrzymają odszkodowanie w wysokości 600 tysięcy funtów, czyli około 3,2 miliona złotych. Rząd zaopiekuje się rekompensatą dla każdego pracownika, który został skazany w tzw. skandalu Horizon, uznawanym za „największą pomyłkę sądową w historii Wielkiej Brytanii”. W latach 1999-2015 ponad 700 pracowników Poczty Brytyjskiej zostało oskarżonych o przestępstwa, a winą była wadliwa księgowość oprogramowania Horizon zainstalowana pod koniec lat 90. ubiegłego wieku.
Brytyjski rząd już wypłacił łącznie 21 milionów funtów odszkodowania 86 pracownikom, którzy zostali niesłusznie skazani. Minister ds. biznesu Kevin Hollinrake, odpowiedzialny za Pocztę Brytyjską, powiedział, że celem jest naprawienie krzywdy i zapewnienie należnego zadośćuczynienia tym osobom uwikłanym w ten skandal. Rząd poinformował również, że oprócz odszkodowania, poszkodowani pracownicy otrzymają zwrot kosztów związanych z obsługą prawną. Ci, którzy nie zdecydują się na przyjęcie tej propozycji, nadal będą mieć możliwość indywidualnego dochodzenia swoich roszczeń.
System wprowadzony przez Pocztę Brytyjską spowodował oskarżenia setek pracowników o kradzieże i defraudację. Niektórzy z nich odbywali wyroki pozbawienia wolności, a co najmniej cztery osoby popełniły samobójstwo na skutek tej sytuacji. W 2021 roku rząd przyznał wszystkim poszkodowanym odszkodowanie w wysokości 163 tysięcy funtów, podnosząc je z pierwotnej kwoty 100 tysięcy funtów.