- Lucid Air Grand Touring prowadzi z szacowanym przez EPA zasięgiem ~516 mil na jednym ładowaniu, co jest najwyższym wynikiem spośród wszystkich produkcyjnych samochodów elektrycznych na rok 2025 asme.org. Ten luksusowy sedan wykorzystuje baterię o pojemności 118 kWh i ultraniskooporową konstrukcję, aby osiągnąć rekordowy zasięg asme.org.
- Ponad 400 mil na jednym ładowaniu to teraz rzeczywistość dla wielu modeli. Tesla Model S Long Range (~405 mil wg EPA) asme.org oraz Rivian R1T (Max Pack) (~410 mil wg EPA) asme.org oba przekraczają barierę 400 mil, rozszerzając zasięg EV do poziomu odpowiedniego na długie trasy.
- Chińscy producenci EV przesuwają granice zasięgu dzięki ogromnym bateriom. Na przykład NIO ET7 (z półstałą baterią 150 kWh) oraz Geely Zeekr 001 (140 kWh) deklarują około 1000 km (~620 mil) według łagodnego chińskiego cyklu testowego CLTC electrek.coarenaev.com – co przekłada się na ponad 500 mil w rzeczywistej jeździe.
- Nawet modele przystępne cenowo przekraczają już 300+ mil. Tesla Model 3 Long Range oferuje ~363 mile wg EPA asme.org, a smukły Hyundai Ioniq 6 może osiągnąć ~361 mil (EPA) w najbardziej wydajnej wersji asme.org – wszystko w cenie poniżej 50 tys. dolarów. To daje możliwość pokonywania długich dystansów przeciętnym nabywcom EV.
- Postępy w technologii baterii i wydajności są kluczowe. Niektóre samochody elektryczne mają pakiety 100+ kWh dla zwiększonego zasięgu oraz wykorzystują najnowocześniejszą chemię i zarządzanie termiczne asme.org. Aerodynamiczne projekty (współczynnik oporu nawet do Cd ~0,20) i wydajne silniki dodatkowo zwiększają zasięg asme.org. Wiele z nich obsługuje także szybkie ładowanie (150–250 kW), co pozwala dodać setki mil w kilka minut, ograniczając obawy o zasięg podczas podróży.
Lucid Air Grand Touring
Producent/Model: Lucid Motors – Air Grand Touring (luksusowy sedan)
Zasięg: 516 mil według EPA (około 824 km) asme.org – najwięcej spośród wszystkich produkcyjnych EV w 2025 roku.
Bateria: ~118 kWh pakiet litowo-jonowy (użytkowy) asme.org przy architekturze ~900 V.
Cena: Od około 115 000 USD (segment premium) asme.org.
Premiera: Po raz pierwszy wydany pod koniec 2021 r.; model 2025 nadal prowadzi w rankingach zasięgu asme.org.
Cechy wyróżniające: Wiodąca w branży aerodynamika (współczynnik oporu ~0,197) asme.org i wydajne podwójne silniki, w połączeniu z zaawansowanym zarządzaniem termicznym, umożliwiają zasięg ponad 500 mil asme.org. Air oferuje także szybkie ładowanie 900V oraz luksusowe, przestronne wnętrze.
Dostępność: Ameryka Północna (główny rynek) i Europa w ograniczonych ilościach, Lucid rozszerza działalność na wybrane rynki Bliskiego Wschodu i UE. Jako luksusowy EV, jest skierowany do klientów poszukujących maksymalnego zasięgu i osiągów w jednym pakiecie.
NIO ET7 (150 kWh Ultra-Long Range)
Producent/Model: NIO – ET7 (flagowy elektryczny sedan)
Zasięg: ≈1000 km (620 mil) według chińskiego testu CLTC electrek.co z baterią 150 kWh. W testach rzeczywistych osiągnięto ~1044 km (650 mi) na jednym ładowaniu w kontrolowanych warunkach electrek.co. (Szacunkowo ~360–400 mil według norm EPA.)
Bateria: 150 kWh półstały akumulator (nowoczesne ogniwa o wysokiej gęstości) electrek.co – jeden z największych wśród samochodów osobowych EV.
Cena: Około ¥448,000+ w Chinach za ET7 bez baterii (bateria często wynajmowana w ramach usługi NIO Battery-as-a-Service). Około ~$70,000+ z opcją baterii dalekiego zasięgu.
Premiera: Wprowadzony na rynek w 2022; pakiet 150 kWh dostępny od 2023 (w subskrypcji). Do 2025 roku to jeden z najdłużej jeżdżących EV na świecie electrek.co.
Najważniejsze cechy: Luksusowy sedan z naciskiem na zasięg – opływowa sylwetka (niski opór powietrza), inteligentne zarządzanie energią i system wymiany baterii NIO. Ogromny pakiet 150 kWh wykorzystuje ogniwa półstałe dla większej gęstości energii, co umożliwia deklarowany zasięg 1 000 km electrek.co. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i luksusowe wnętrze czynią z niego nowoczesny samochód klasy premium bez kompromisów w kwestii zasięgu.
Dostępność: Chiny (rynek macierzysty) przede wszystkim. NIO rozpoczęło ograniczony eksport (np. do Europy), ale wersja 150 kWh ultradługiego zasięgu jest głównie dostępna w Chinach na 2025 rok. Dostępny w zakupie lub subskrypcji baterii dla użytkowników NIO, pokazując chińską innowacyjność w EV w zakresie wydłużania zasięgu.
Zeekr 001 (140 kWh Long-Range Edition)
Producent/Model: Geely (Chiny) – Zeekr 001 (luksusowy EV crossover/shooting brake)
Zasięg: 1 032 km CLTC (~641 mil) oficjalnie z baterią 140 kWh „Qilin” arenaev.com. W praktyce osiąga 800+ km (500 mi) w typowych warunkach – to wciąż światowa czołówka wśród seryjnych EV arenaev.com.
Bateria: 140 kWh CATL Qilin – zaawansowany, wysokogęstościowy pakiet baterii umożliwiający ekstremalny zasięg arenaev.com. Połączony z pojedynczym, wysokoefektywnym silnikiem (dla maksymalizacji zasięgu kosztem osiągów).
Cena: Zaczyna się od około ¥403,000 z opcją 140 kWh (≈$58,000) w Chinach arenaev.com. Ta specjalna wersja dalekiego zasięgu kosztuje ~¥100k więcej niż model bazowy arenaev.com.
Premiera: Edycja limitowana wprowadzona w 2023 roku (limit ~1000 sztuk), spełniająca obietnicę zasięgu 1000 km arenaev.com. Sam Zeekr 001 zadebiutował w 2021; wariant 140 kWh to ulepszenie z 2023 roku.
Najważniejsze cechy: Ogromna bateria, umiarkowana moc – 001 wykorzystuje swoją ogromną baterię 140 kWh i aerodynamiczny kształt, by wyeliminować lęk przed zasięgiem. Zamiast dwóch silników zastosowano jeden o mocy 200 kW, by wydłużyć każdy kilometr arenaev.com. Technologia baterii Qilin oferuje szybkie ładowanie i wysoką gęstość energii. Dzięki smukłej sylwetce shooting-brake i luksusowym akcentom pokazuje, że 1 000 km jest osiągalne bez ceny supersamochodu.
Dostępność: Tylko w Chinach na 2025 rok (Zeekr to chińska marka EV należąca do Geely). Niewielka liczba modeli 001 z bateriami Qilin została dostarczona klientom arenaev.com. Zeekr ma plany ekspansji (wchodzi do Europy z innymi modelami), ale 140 kWh 001 to limitowany pokaz technologii i nie jest jeszcze szeroko eksportowany.
Rivian R1T (Max Battery Pack)
Producent/Model: Rivian (USA) – R1T (Elektryczny Pickup)
Zasięg: ~410 mil wg EPA (≈660 km) z pakietem baterii „Max” asme.org. To czyni go jednym z pierwszych elektrycznych pickupów, które przekroczyły 400 mil zasięgu. (Pokrewny SUV R1S z pakietem Max ma nieco niższy zasięg: ~390–400 mil.)
Bateria: ~140 kWh użyteczne (Max Pack) – ogromna bateria niezbędna do napędzania tego terenowego 4×4 rivianwave.com. Wcześniejsze R1T oferowały pakiety 105 kWh i 135 kWh; Max pack zwiększa pojemność do ~141 kWh rivianwave.com.
Cena: Zaczyna się od około 87 000 $ za R1T z baterią Max asme.org. Duży pakiet to około 16 tys. dolarów dopłaty względem standardowego.
Premiera: R1T zadebiutował pod koniec 2021 roku; Max pack dostępny jest od 2023. Do 2025 R1T Max jest elektrycznym pickupem o najdłuższym zasięgu, jaki można kupić asme.org.
Najważniejsze cechy: Łączy długi zasięg z użytecznością – R1T to pickup z podwójną kabiną, zdolny do jazdy w terenie, z czterema silnikami. Duża bateria zapewnia zarówno długi zasięg, jak i moc do pokonywania szlaków. Pomimo dużej masy, osiąga imponującą wydajność jak na swoją klasę. Szybkie ładowanie do ~200 kW pozwala szybko uzupełnić energię podczas podróży. R1T udowadnia, że nawet wytrzymałe pickupy mogą osiągać ponad 400 mil zasięgu, poszerzając atrakcyjność aut elektrycznych.
Dostępność: Ameryka Północna (USA i Kanada). Rivian ma siedzibę w USA i od 2025 roku sprzedaje i dostarcza głównie w Ameryce Północnej. Planowana jest ekspansja do Europy, ale jeszcze się nie rozpoczęła. Wersja R1T z dużym zasięgiem jest skierowana do miłośników outdooru i podróżników, którzy potrzebują zarówno zasięgu, jak i możliwości terenowych.
Tesla Model S Long Range
Producent/Model: Tesla (USA) – Model S Dual Motor (Long Range)
Zasięg: ~405 mil EPA (652 km) dla Modelu S Long Range 2025 asme.org. Ten niegdyś rekordowy EV nadal oferuje ponad 400 mil na jednym ładowaniu, ustępując pod względem zasięgu EPA jedynie Lucidowi. (Wysokowydajny Model S Plaid poświęca część zasięgu na rzecz osiągów – ok. 396 mil EPA.)
Bateria: Około 100 kWh pakiet litowo-jonowy (Tesla nie podaje pojemności, ale źródła wskazują na ~100 kWh dla obecnego Modelu S) evspecifications.com. Technologia baterii Tesli łączy energię i moc, z solidnym zarządzaniem termicznym.
Cena: 80 000–95 000 $ (wersja Long Range od ok. 80 tys. $, Plaid ~90 tys. $+) asme.org. Tesla okresowo zmienia ceny; Model S plasuje się w segmencie luksusowym.
Premiera: Pierwotnie wprowadzony w 2012 roku, Model S jako pierwszy przekroczył 300 mil zasięgu. Odświeżona wersja Long Range (2021+) oferuje ~405 mil i pozostaje w sprzedaży w 2025 jako flagowy sedan Tesli.
Najważniejsze cechy wyróżniające: Model S, będący pionierem wśród samochodów elektrycznych o dużym zasięgu, łączy dużą baterię, wydajne podwójne silniki i opływową aerodynamikę w praktycznej konstrukcji liftbacka asme.org. Wykorzystuje wydajny układ napędowy Tesli oraz rozbudowaną sieć Superchargerów, umożliwiając wygodne, szybkie ładowanie podczas podróży. Model S oferuje także aktualizacje bezprzewodowe oraz technologię Autopilot/Full Self-Driving. Połączenie zasięgu, osiągów (0–100 km/h w ok. 3,1 s dla wersji Long Range) i luksusu uczyniło go punktem odniesienia dla samochodów elektrycznych.
Dostępność: Globalna (Ameryka Północna, Europa, Azja-Pacyfik) – choć Tesla ograniczyła niektóre rynki (np. Model S nie jest już sprzedawany na rynkach z kierownicą po prawej stronie od 2023 roku). Jest szeroko dostępny w USA i UE. Jako jeden z pierwszych samochodów elektrycznych o dużym zasięgu, jest dobrze znanym wyborem dla nabywców luksusowych sedanów elektrycznych na całym świecie.
Mercedes-Benz EQS 450+
Producent/Model: Mercedes-Benz (Niemcy) – EQS 450+ (luksusowy elektryczny sedan)
Zasięg: ~390 mil wg EPA (628 km) asme.org; do 780–822 km WLTP (~485–510 mil) w testach europejskich go-electra.com. To plasuje EQS wśród samochodów elektrycznych o największym zasięgu na świecie (najdłuższy zasięg wśród Mercedesów EV do tej pory).
Bateria: 118 kWh (brutto), z czego ok. 107,8 kWh dostępne mbusa.com. To wysokopojemny akumulator wykorzystujący sprawdzone ogniwa litowo-jonowe Mercedesa oraz inteligentny system zarządzania baterią, aby maksymalizować żywotność i zasięg.
Cena: Około 105 000 USD za EQS 450+ w USA asme.org (ceny różnią się w zależności od rynku; w Europie ok. 100 tys. euro). Wyższe wersje (580 4MATIC, AMG EQS) są droższe, ale mają nieco mniejszy zasięg.
Premiera: Wprowadzony na rynek w 2021 roku jako flagowy elektryk Mercedesa, EQS otrzymał aktualizacje zasięgu dzięki oprogramowaniu i poprawkom aerodynamicznym. Facelifting w 2024 roku poprawił wydajność, dając wynik ~390 mil wg EPA mbusa.com. Do 2025 roku pozostaje liderem zasięgu w luksusowej linii EQ Mercedesa.
Najważniejsze cechy: Mistrzostwo aerodynamiki (Cd ≈ 0,20) i ogromna bateria zapewniają EQS jego zasięg. Smukły kształt sedana typu „one-bow” przecina powietrze, a zaawansowana rekuperacja energii (inteligentne hamowanie rekuperacyjne) wydłuża zasięg asme.org. Obsługuje do 200 kW szybkiego ładowania DC, co pozwala dodać ~80% zasięgu w 30 minut asme.org. Jednocześnie rozpieszcza pasażerów luksusem na poziomie klasy S – deska rozdzielcza „Hyperscreen”, fotele z masażem i cicha jazda – to prawdziwa elektryczna limuzyna, która może pokonywać długie dystanse w komforcie.
Dostępność: Na całym świecie. Sprzedawany w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i innych regionach. EQS to globalny flagowy model elektryczny Mercedesa, a wariant 450+ (RWD) oferowany jest na wielu rynkach dla maksymalnego zasięgu, obok wersji AWD o nieco krótszym zasięgu. Skierowany do zamożnych klientów i szoferów szukających elektrycznej alternatywy dla klasy S, która pozwala na łatwe pokonywanie długich tras.
Volkswagen ID.7 Pro S
Producent/Model: Volkswagen (Niemcy) – ID.7 Pro S (średniej wielkości elektryczny liftback)
Zasięg: 702 km WLTP (≈436 mil) dla ID.7 Pro S z największą baterią go-electra.com. To najdłużej jeżdżący elektryk VW do tej pory. (Szacunki EPA nie są jeszcze dostępne na 2025, ale oczekuje się ok. 300–350 mil.)
Bateria: 86 kWh (netto) (około 91 kWh brutto) go-electra.com. ID.7 korzysta z najnowszych ogniw VW o wysokiej gęstości energii i dzieli platformę z innymi modelami ID, ale ma większy akumulator dla wydłużonego zasięgu.
Cena: Oczekiwany przedział $50 000–$60 000 w zależności od wersji (w Niemczech od ~56 000 € za Pro S). Pozycjonowany jako wyższej klasy samochód rodzinny poniżej marek luksusowych.
Premiera: Produkcja rusza pod koniec 2023 w Europie i Chinach, globalna premiera w 2024. Do 2025 ID.7 będzie nowym mistrzem zasięgu VW, de facto elektrycznym następcą Passata.
Najważniejsze cechy: Wydajność aerodynamiczna i przestronność. ID.7 to nisko zawieszony, smukły liftback (współczynnik oporu ~0,23) zaprojektowany, by maksymalizować zasięg na autostradach. Oferuje przestronne wnętrze i zaawansowane technologie (rzeczywistość rozszerzona HUD, duży ekran infotainment) dla komfortu podczas długich podróży. Ładowanie do ~170 kW umożliwia przyzwoite tempo ładowania w trasie go-electra.com. Choć nie jest to auto sportowe, silnik ~282 KM zapewnia płynną jazdę. ID.7 pokazuje, że nawet marki popularne mogą zaoferować zasięg 700+ km, wprowadzając długi zasięg EV do segmentu rodzinnych samochodów go-electra.com.
Dostępność: Europa i Chiny początkowo. ID.7 debiutuje na rynkach UE (Niemcy itd.) oraz w Chinach w 2024 roku. Wersja północnoamerykańska spodziewana jest w 2025 roku. To globalny model VW, skierowany do rynków, które preferowały Passata/Arteona – oferując podobną przestrzeń, ale z nowoczesnym zasięgiem elektrycznym zarówno do codziennych dojazdów, jak i długich podróży.
Tesla Roadster (druga generacja – nadchodzący)
Producent/Model: Tesla (USA) – Roadster (druga generacja sportowego auta, 2025)
Zasięg: 620 mil (1 000 km) deklarowany na pełnym ładowaniu electrek.co. Tesla ogłosiła tę wartość jako cel, wykorzystując ogromny akumulator (znacznie większy niż w jakimkolwiek obecnym Tesli). Byłby to najwyższy zasięg wśród wszystkich EV, jeśli zostanie osiągnięty.
Bateria: ~200 kWh (przewidywana) – Elon Musk stwierdził, że nowy Roadster będzie wykorzystywał akumulator ~200 kWh, aby osiągnąć zasięg 620 mil caranddriver.com. To około dwa razy większa pojemność niż w Modelu S i bezprecedensowy rozmiar jak na auto sportowe.
Cena: 200 000 USD bazowa lub 250 000 USD za limitowaną Founders Series caranddriver.com (rezerwacje przyjmowane są od 2017 roku). To plasuje go w segmencie supersamochodów.
Oczekiwana premiera: 2025 (według najnowszych informacji). Roadster pierwotnie miał pojawić się w 2020 roku, ale napotkał długie opóźnienia. Tesla obecnie wskazuje na produkcję w końcówce 2024 roku z dostawami w 2025 caranddriver.com. (Dopóki nie zostanie oficjalnie wprowadzony na rynek, te dane techniczne pozostają prognozowane.)
Cechy wyróżniające: Określany jako najlepszy sportowy EV, który bije także rekordy zasięgu. Tesla obiecuje 0–60 mph w 1,9 s, prędkość maksymalną ponad 250 mph i wiodący w segmencie zasięg caranddriver.com. Samochód to 2+2 targa-top coupe sportowe. Zasięg wynika z ogromnej baterii i wydajnego napędu Tesli – zasadniczo udowadniając, że elektryczny supersamochód może przejechać ponad 600 mil przy spokojnej jeździe. Jeśli zostanie dostarczony zgodnie z zapowiedziami, Roadster pokaże możliwości Tesli w zakresie baterii, łącząc ekstremalną prędkość i wytrzymałość w jednym pojeździe.
Dostępność: Globalna (ograniczona). Nowy Roadster będzie sprzedawany w USA i na rynkach międzynarodowych, gdzie obecna jest Tesla, ale wolumen będzie niski, a pierwsze dostawy prawdopodobnie będą priorytetowo traktować Amerykę Północną. To samochód pokazowy, mający demonstrować możliwości EV, a nie pojazd masowy.
Aptera (Solar EV – prototyp)
Producent/Model: Aptera Motors (USA) – Aptera (dwuosobowy solar EV)
Zasięg: Do 1 000 mil (≈1 600 km) szacowany na jednym ładowaniu dla wersji z największą baterią en.wikipedia.org. Ten ultralekki trójkołowiec ma na celu przejechanie dalej na jednym ładowaniu niż jakikolwiek samochód na drodze. Może także zyskać do ~40 mil dodatkowego zasięgu dziennie dzięki wbudowanym panelom słonecznym en.wikipedia.org (przy idealnym nasłonecznieniu). Mniejsze opcje baterii oferują zasięg 250, 400 lub 600 mil.
Bateria: Konfiguracje od ~25 kWh do ~100 kWh (dla wersji 1000-milowej) en.wikipedia.org. Ekstremalna wydajność Aptery (~10 mil/kWh w testach) pozwala na niespotykany zasięg przy stosunkowo małych akumulatorach. Lekka kompozytowa konstrukcja nadwozia i układ trzech kół znacząco ograniczają zużycie energii.
Cena: Przewidywana 25 900 $ (podstawowy model o zasięgu 250 mil) do około 47 000 $+ za wersję 1000-milową en.wikipedia.org. Edycja Launch Edition o zasięgu 400 mil została ostatnio wyceniona na około 40 tys. $ en.wikipedia.org. Te ceny przebijają praktycznie wszystkie pojazdy elektryczne pod względem zasięgu za dolara – jeśli Aptera dostarczy to, co obiecuje.
Oczekiwana premiera: Prototyp/Przedprodukcja. Na rok 2025 Aptera nie rozpoczęła jeszcze dostaw do klientów. Początkowa produkcja niskonakładowa planowana jest na 2025–2026 en.wikipedia.org, pod warunkiem uzyskania wystarczającego finansowania. (Firma napotkała opóźnienia; jej ambitne deklaracje wciąż czekają na potwierdzenie w rzeczywistości.)
Cechy wyróżniające: Ultrawydajność i ładowanie słoneczne. Aptera to bardziej „aero auto” niż samochód – futurystyczna, trójkołowa kapsuła o współczynniku oporu powietrza około 0,13 i lekkiej konstrukcji. Mieści dwie osoby i poświęca część wygód na rzecz wydajności. Dzięki silnikom w kołach i kształtowi inspirowanemu lotnictwem zużywa bardzo mało energii na milę, co umożliwia bezprecedensowy cel zasięgu 1 000 mil en.wikipedia.org. Dach i maska pokryte są ogniwami słonecznymi, które mogą dodać dziesiątki mil jazdy w słoneczne dni bez konieczności podłączania do prądu. Projekt Aptery przesuwa granice możliwości w zakresie zasięgu, zasadniczo zamieniając rozmiar i prędkość na ekstremalny dystans.
Dostępność: USA (początkowo). Aptera to startup z Kalifornii; pojazd najpierw zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych, sklasyfikowany jako autocykl (trójkołowiec). Jeśli odniesie sukces, Aptera może rozszerzyć działalność na inne słoneczne regiony świata. Jednak jako projekt przedprodukcyjny, jego dostępność i ostateczny sukces pozostają niepewne. Jasne jest natomiast, że koncepcja Aptery redefiniuje wydajność, prezentując radykalne podejście do eliminacji lęku przed zasięgiem.
Tesla Model 3 Long Range
Producent/Model: Tesla (USA) – Model 3 Long Range (Dual Motor)
Zasięg: 363 mile EPA (584 km) dla wersji Long Range AWD 2025 asme.org. W rzeczywistym użytkowaniu niezawodnie przekracza 300 mil na jednym ładowaniu, co plasuje go wśród najdłużej jeżdżących przystępnych cenowo EV. (Model 3 RWD ma niższy zasięg ~272 mile EPA, podczas gdy nowa, wysokoefektywna wersja w Europie ma do ~629 km WLTP.)
Bateria: ~75–82 kWh pakiet (prawdopodobnie ok. 75 kWh użyteczne) z wykorzystaniem wysokogęstościowych ogniw litowo-jonowych 2170. Tesla stale udoskonala chemię; wersja Long Range używa ogniw niklowych dla większej pojemności energetycznej.
Cena: ~47 000 USD w USA na 2025 rok asme.org. Model 3 LR kwalifikuje się jako pojazd ze średniej półki cenowej, często korzysta z ulg podatkowych na EV, co skutecznie obniża koszt dla kupujących.
Premiera: Model 3 Long Range pojawił się po raz pierwszy w 2017 roku. Odświeżenie z 2021+ i aktualizacja z 2024 (“Model 3 Highland”) nieco poprawiły jego efektywność. Pozostaje w sprzedaży w 2025 roku jako jeden z najpopularniejszych EV o dużym zasięgu w przystępnej cenie.
Cechy wyróżniające: Model 3 łączy zasięg, osiągi i wartość. Jego zasięg 363 mil wynika z wydajnego układu napędowego Tesli i aerodynamicznego kształtu sedana. Oferuje także dynamiczne przyspieszenie (0–60 ~4,2 s), zaawansowane funkcje oprogramowania oraz dostęp do rozległej sieci Superchargerów Tesli – co ułatwia podróże przez cały kraj. Regularne aktualizacje OTA i minimalistyczne wnętrze przyciągają klientów ceniących nowoczesne technologie. Krótko mówiąc, Model 3 LR udowodnił, że codzienny EV może komfortowo pokonać 350+ mil bez ceny klasy premium, znacznie zmniejszając obawy o zasięg dla masowego rynku asme.org.
Dostępność: Na całym świecie. Model 3 jest sprzedawany w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i wielu innych regionach (to jeden z najlepiej sprzedających się EV na świecie). Wersja Long Range AWD jest niezwykle popularna ze względu na połączenie ceny i możliwości, choć na niektórych rynkach Tesla tymczasowo ograniczyła jej dostępność w zależności od popytu i produkcji. Ogólnie rzecz biorąc, Model 3 LR wyznaczył standard dla EV o dużym zasięgu w segmencie średniej klasy.
Hyundai Ioniq 6 Long Range
Producent/Model: Hyundai (Korea Południowa) – Ioniq 6 Long Range RWD (Elektryczny sedan)
Zasięg: 342 mile EPA (550 km) dla Ioniq 6 Long Range RWD 2025 asme.org. Warto zauważyć, że na najbardziej efektywnych 18″ kołach może osiągnąć do ~361 mil EPA asme.org, co czyni go jednym z najdłużej jeżdżących EV poniżej 50 tys. dolarów. (Ocena WLTP to ~614 km.)
Bateria: 77,4 kWh pakiet litowo-jonowy (brutto), stosowany w całej platformie E-GMP Hyundaia. Jego architektura 800V umożliwia bardzo szybkie ładowanie. Wydajny układ napędowy Ioniq 6 pozwala uzyskać wysokie przebiegi z tej średniej wielkości baterii.
Cena: Zaczyna się od około 42 000–47 000 USD w zależności od wersji wyposażenia asme.org. To plasuje go zdecydowanie w kategorii popularnych sedanów, oferując ogromny zasięg za rozsądną cenę.
Premiera: Wprowadzony na rynek globalnie w 2023 roku. Do 2025 roku Ioniq 6 zdobył nagrody za wydajność i jest jednym z liderów zasięgu wśród nieluksusowych samochodów elektrycznych. To w zasadzie elektryczny odpowiednik Sonaty/Grandeur Hyundaia, ale z przełomowym zasięgiem.
Najważniejsze cechy: Opływowa wydajność. Najbardziej wyróżniającą cechą Ioniq 6 jest jego ultranowoczesny kształt (współczynnik oporu powietrza ~0,21), inspirowany samolotami pasażerskimi, który pomaga maksymalizować zasięg asme.org. W połączeniu z wysoko wydajnym silnikiem i oponami, zapewnia zasięg porównywalny z niektórymi samochodami z większymi bateriami. Obsługuje także ładowanie szybkie 350 kW, pozwalające naładować akumulator od 10% do 80% w około 18 minut – co oznacza, że długie podróże są praktyczne mimo mniejszej baterii. Wnętrze oferuje nowoczesną, naszpikowaną technologią kabinę i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Ioniq 6 udowadnia, że przemyślany design (a nie tylko większa bateria) może zapewnić zasięg 360 mil nawet w przystępnym cenowo samochodzie elektrycznym.
Dostępność: Ameryka Północna, Europa, Azja. Hyundai sprzedaje Ioniq 6 na wielu rynkach, w tym w USA, Kanadzie, UE, Korei Południowej i innych. Szybko stał się ulubieńcem osób poszukujących maksymalnego zasięgu bez ceny samochodu luksusowego. Dzięki rosnącej produkcji samochodów elektrycznych Hyundaia, Ioniq 6 jest szeroko dostępny i stanowi poważną konkurencję w segmencie sedanów o dużym zasięgu.
Źródła: Zasięg i specyfikacje opierają się na ocenach EPA i WLTP, danych producentów oraz renomowanych testach na rok 2025 asme.orggo-electra.com. Ceny to przybliżone sugerowane ceny detaliczne asme.orgasme.org. Dostępność i funkcje są aktualne na rok 2025 i mogą się zmieniać wraz z pojawianiem się nowych modeli. Wszystkie informacje pochodzą z publikacji producentów i zaufanych źródeł motoryzacyjnych mbusa.comelectrek.co. Unikalne cechy każdego modelu pokazują, jak pojazdy elektryczne na całym świecie przełamują dotychczasowe limity zasięgu – od luksusowych flagowców po codzienne samochody miejskie, a także nadchodzące innowacje zmierzające do granicy 1000 mil.